Професионален копирайтинг
Магистърската програма обединява усилията на научния и преподавателския състав на Факултета по журналистика и масова комуникация да отговори на съвременните предизвикателства в комуникационната среда и пазара на труда, като подготви многофункционални и в същото време солидно образовани и специализирани професионалисти в областта на една динамично развиваща се професия – копирайтинга.
Ръководител: гл. ас. д-р Виктория Бисерова
e-mail: viktorijbd@uni-sofia.bg
Admission
Conditions
За обучение в магистърските програми на Факултета по журналистика и масова комуникация се приемат кандидати с общ успех от дипломата за завършено висше образование (степен „бакалавър“ или „магистър“), не по-нисък от „Добър“. Средният успех се изчислява на базата на средния успех от семестриалните изпити и успеха от държавните изпити (защита на дипломна работа).
Програмата е предназначена за студенти с квалификация по:
- Социални, стопански и правни науки;
- Хуманитарни науки;
- Педагогически науки;
- Сигурност и отбрана.
Educational goals
Магистърската програма „Професионален копирайтинг“ е насочена към създаването на специалисти в една бързо развиваща се професия, каквато е копирайтингът. Копирайтингът е базовото ниво, върху което се гради професионализмът във връзките с обществеността, рекламата, бранд журналистиката, мениджмънта на съдържанието в уебсайтовете, дигиталния маркетинг, дигиталната комуникация.
Организациите се фокусират все повече и повече върху своето онлайн присъствие и търсят специалисти с неоспорими и отлични умения за писане и комуникация, които могат да произвеждат и управляват цифрово маркетингово съдържание. Това включва тясно сътрудничество на копирайтърите с дизайнери, разработчици и мениджъри на съдържание, за да се гарантира, че думите, изображенията, видеоклиповете и емисиите се улавят лесно от търсачките и се показват на сайта по най-добрия възможен начин.
Магистърската програма „Професионален копирайтинг“ е насочена към студенти с мотивация за придобиване на знания и практически умения в съдържателното и технологично управление на информацията, в езиково-стилистичното „програмиране“ на текста с цел усилване на влиянието на бранда и преференциалното откриване на информацията в интернет. Програмата съчетава традиционните и най-новите комуникационни изследвания и практики – теорията и историята на копирайтинга, бизнес комуникацията, креативната комуникация, копирайтинга за дигиталния маркетинг, за потребителския интерфейс, за връзките с обществеността, за рекламата, SEO копирайтинга, интеркултурната комуникация, стилистиката на копирайтинг текста. Образователният потенциал на програмата е в анализирането и усвояването на комуникационни стратегии с оглед на съвременните предизвикателства на комуникационната и технологичната среда. Програмата е концентрирана около копирайтинга като единствен инструмент в работата на специалистите по масови комуникации, като обхваща онези области на теоретичното знание, които могат да изградят у обучаваните умения да създават ефективни текстове за взаимодействие с аудиторията, да преценяват особеностите на комуникативната и социалната среда, да работят с различни бази данни, да анализират влиянието на и чрез социалните медии, да управляват съдържанието в традиционна и онлайн медийна среда.
Магистърската програма предлага теоретична и практическа подготовка по различни дисциплини, за да осигури интердисциплинарен поглед върху копирайтинга, който предполага задълбочено и широкообхватно познаване на комуникационното поле.
Основни курсове в програмата:
- „Основи на копирайтинга“;
- „Корпоративен копирайтинг в социалните мрежи“;
- „Копирайтинг в интеркултурна среда“;
- „SEO копирайтинг“;
- „Визуална идентичност“;
- „Виртуални общности и онлайн авторитети“;
- „Езикови формации в копирайтинга“.
Професионални компетенции
Магистърската програма предлага специализирано познание и опит в координатната система на връзките с обществеността, рекламата, бранд журналистиката, онлайн медиите, социалните медии, креативната индустрия и комуникация, мениджмънта на съдържание. Копирайтърите осъществяват интензивно взаимодействие, ползвайки множество комуникационни канали, и теренът на професионалната им дейност са социалните медии, pay-per-click (PPC) кампаниите и рекламата (създаването и управлението на онлайн реклами с такса), SEO (процесът на повишаване на видимостта и класирането на уебсайта по ключови думи в резултатите от търсенето). В програмата са включени курсове, които представят изследвания и практики в областта на дигиталната култура, визуалната комуникация, езика, стила и текста, рекламата, интеркултурната среда.
Студентите ще придобият професионални компетенции и способности за анализ и ориентация в структурата и организацията на комуникациите и медиите, за работа в дигиталните медии и платформи, за оценяване на операционалността на технологични системи и инструменти за подобряване на ефективността на съдържанието за целите на търговски, политически или неправителствени организации. Освен това магистрите ще развият ефективни комуникационни техники и умения, стратегии за изграждане на подходящи по стил и език текстове, чрез които да усилят комуникационното влияние на бранда.
Магистърската програма ще осигури на студентите увереност, че се ориентират адекватно в комуникационната среда в цялото ѝ многообразие и сложност и че са овладели всички необходими знания и умения, за да отговорят на нарастващите изисквания към този тип специалисти в наши и многонационални компании, в институции, медии и други.
Професионална реализация
Програмата цели да подготви висококвалифицирани специалисти в отговор на спешната нужда на пазара от копирайтъри, които да създават оригинални писмени текстове за уеб страници в съответствие със стила и концепцията на бранда и подпомагащи видимостта на уебсайта, като прилагат стратегии за писане според изискванията на търсачките (SEO-frendly materials). Според Bubble Jobs, дигитална агенция за набиране на персонал, най-бързо развиващите се области в цифровата икономика сега са дигиталният маркетинг, управлението на съдържание и социалните медии, в които са нужни професионално подготвени копирайтъри. Това е от съществено значение в една технологична икономика, което означава, че ролите в дигиталния маркетинг непрекъснато се разширяват и могат да бъдат много доходоносни.
Магистърската програма осигурява набор от знания и умения, които гарантират изграждането на високопрофесионални копирайтъри в PR и рекламни отдели на корпорации и институции, квалифицирани служители в маркетингови отдели, в онлайн агенции и онлайн медии, бранд журналисти, мениджъри на съдържание, дигитални координатори.
Завършилите програмата могат да се реализират също като ръководители на PR и маркетингови отдели, на медии, на корпорации и др. Студентите ще бъдат подготвени за професионална дейност в областта на копирайтинга, SEO, анализите и социалните медии, както ще могат да провеждат научно-приложни изследвания или консултантски услуги в тези области, които ще включват познания за системите за управление на уеб съдържание, както и за работа например с Adobe Creative Suite за уеб изображения и Google Analytics и Facebook Insights за отчитане на уеб анализи.
Завършилите програмата „Професионален копирайтинг“ могат да се реализират като:
- Копирайтъри;
- Дигитални копирайтъри;
- SEO мениджър на акаунти;
- Ръководители на PR и маркетингови отдели;
- Ръководители на медии, корпорации, институции;
- Изпълнителен директор по маркетинг на съдържанието;
- Мениджъри на уеб съдържание;
- Координатори в информационни и комуникационни отдели;
- Бранд журналисти;
- Специалисти по управление на информация и маркетинг;
- Специалисти по управление на социални мрежи;
- Консултанти и изследователи в областта на обществените комуникации и информационните науки.
Educational plan
Прикачен файл | Размер |
---|---|
PKr-2-ZO.pdf | 639.01 KB |