Реклама и публична комуникация

За придобилите образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или „магистър“ в специалностите „Журналистика“, „Връзки с обществеността“ и „Книгоиздаване“ във ФЖМК и в други висши училища.

Професионално направление
3.5. Обществени комуникации и информационни науки
Форма на обучение
Задочна
Брой семестри
2

Admission

платено обучение – диплома за висше образование (степен „бакалавър“ или „магистър“)

Conditions

В магистърската програма могат да кандидатстват завършилите специалностите Журналистика, Връзки с обществеността и Книгоиздаване във ФЖМК и в други висши училища в страната.

За обучение в магистърските програми на ФЖМК се приемат кандидати с общ успех от дипломата за завършено висше образование, не по-нисък от ДОБЪР. Магистърските програми на ФЖМК започват при минимален брой студенти 15 души за група.

Educational goals

Образователни цели

Магистърската програма осигурява фундаментална подготовка в областта на връзките с обществеността и рекламата. Тя е насочена към завършилите ОКС „бакалавър“ или „магистър“ в специалности „Връзки с обществеността“, „Комуникационен мениджмънт“, „Журналистика“ и „Книгоиздаване“ на Факултета по журналистика и масова комуникация, както и към бакалаври и магистри от други специалности на други факултети на Софийски университет „Св. Климент Охридски“ и други висши училища.
По такъв начин обучението предлага подготовка на специалисти, идващи от различни научни, изследователски и професионални области. Образователните цели на магистърската програма са насочени към предлагане на качествено обучение и осигуряване на баланс между теоретични знания и практически умения. Магистърската програма поставя специален акцент и върху някои значими аспекти на ПР-а и рекламата, както и на тясната им връзка с медиите и журналистиката. Познанията, които ще придобият бъдещите магистри на Факултета по журналистика и масова комуникация, ще им осигурят редица предимства, свързани с овладяване на водещи тенденции, технологии, инструменти и стратегии, които се използват в научното и професионално поле на връзките с обществеността. Предложените учебни дисциплини са актуални и се фокусират едновременно върху теорията и практиката на комуникационните специалисти. Те са особено подходящи за бъдещи експерти, чиито търсения са насочени към получаване и задълбочаване на знания и компетенции в областта на рекламата и публичната комуникация. Това е една от най-старите действащи програми на Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет „Св. Климент Охридски“, която се отличава с дълбоки традиции и привличане на множество преподаватели от различни научни и практически полета, свързани с публичната комуникация и рекламата. Така се цели предоставяне на задълбочени познания и разширяване на практическите умения на бъдещите специалисти по пъблик рилейшънс и реклама.

Студентите от тази магистърска програма завършват курса на обучение със защита на дипломна работа (магистърска теза) пред държавна изпитна комисия.

Educational plan

Прикачен файл Размер
Учебен план 345.18 KB