Дванайсет отбора от четири университета на студентския конкурс „Като Бернайс“ във ФЖМК
Във Факултета по журналистика и масова комуникация се проведе традиционният студентски конкурс, организиран от Българското дружество за връзки с обществеността по повод Деня на Бернайс. За провеждането на събитието в Аула Магна тази година като партньор се включи и катедра „Комуникация, връзки с обществеността и реклама“ към ФЖМК.
В надпреварата участваха 12 отбора от 4 университета – СУ „Св. Климент Охридски“, Нов български университет, ЮЗУ „Неофит Рилски“ и Университета за национално и световно стопанство. Студентите представиха свои концепции за информационна кампания, посветена на приемането на еврото в България. Независимо от сложността на темата, те демонстрираха зрял подход, убедителни решения и модерни комуникационни идеи, като много от предложенията впечатлиха журито с това, че надграждат дори официалните послания в публичното пространство.
От страна на ФЖМК се представиха четири отбора. В първия отбор участваха студентите от трети курс ВО Моника Павлова, Радослав Стоянов и Виктория Латинова, които разработиха своята концепция с фокус върху комуникацията чрез изкуство, представяйки иновативни арт-инсталации, посветени на бъдещето ни присъединяване към еврозоната.
Следвайки максиманата на Бернайс, че ПР-ите са практикуващи социолози, вторият отбор, в който бяха Боряна Иванова и Стефания Николова от първи курс ВО, предложи задълбочено проучване с над 160 респондента във възрастовата група от 16 до 25, които споделяха. На базата на тяхното проучване бяха формулирани и конкретните насоки за комуникационната стратегия.
Никол Златарева и Йоана Динева, също от първи курс ВО, представиха кампания, базирана на иновативната идея за създаване на настолна игра, посветена на приемането ни в еврозоната.
Четвъртият екип – Кристияна Маринкова, Леонора Петкова и Лилия Дедухова – от трети курс ВО - впечатлиха журито с много подробно разписана кампания, която надгражда и интегрира в себе си настоящите комуникационни канали като evroto.bg.
Студентите работиха под ръководството и с подкрепата на своите ментори, сред които бяха доц. д-р Мила Серафимова, гл. ас. д-р Йордан Карапенчев, докт. Петя Кантарева и докт. Мирела Спасова. Техният опит и насоки помогнаха на участниците да доразвият идеите си и да ги представят по професионален и убедителен начин.
Конкурсът отново доказа, че студентите от ФЖМК са подготвени, мотивирани и готови да предлагат решения за комуникационни предизвикателства от национално значение. Събитието се утвърждава като ключов момент в академичния календар и като вдъхновение за бъдещите специалисти по връзки с обществеността.