Кръгла маса с експерти във ФЖМК: Предизвикателства и тенденции в рекламата през XXI век

rekНа 27 октомври 2025 г. в Аула Магна във Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ се проведе кръгла маса на тема: „Проблеми на рекламата – професионални предизвикателства и тенденции през XXI век“, организирано от катедра „Връзки с обществеността, комуникации и реклама“.

Сред участниците бяха едни от най-утвърдените експерти в комуникационния сектор: Катя Димитрова (съосновател и управляващ партньор на „Интерпартнерс“), Слави Василев (експерт с над 25-годишен опит в рекламата), Божидар Николов (съосновател на „Alpha Best“), Мария Славова (изпълнителен директор и съсобственик в „All Channels Group“), Марсел Леви (творчески директор и съдружник в „Noble Graphics“) и д-р Борис Стоянов (творчески и PR директор в „Huts Group“). Модератор на проявата бе доц. д-р Никола Вангелов.

rek

Зам.-деканът на факултета проф. д-р Николай Михайлов откри дискусията, като подчерта, че рекламата е една от доминиращите форми на комуникация днес и значението ѝ ще продължи да нараства.

Основна тема на срещата беше развитието на рекламата през последните три десетилетия. Участниците се обединиха около идеята, че независимо от технологичните иновации, фокусът винаги остава върху човека и неговите потребности. Според специалистите навлизането на изкуствения интелект не бива да предизвиква тревога – креативността остава водеща, а AI ще бъде инструмент за усъвършенстване на процесите, особено с нарастващата тенденция към хиперперсонализация.

rekКатя Димитрова подчерта, че съвременната реклама се е превърнала в стратегическа и взаимосвързана с другите комуникационни дейности. Марсел Леви отбеляза, че все по-ясно се откроява посоката към индивидуализирани послания. Според Божидар Николов машините ще диктуват количеството комуникация, но съдържанието, емоцията и емпатията ще продължат да са в ръцете на човека.

Д-р Борис Стоянов, възпитаник на ФЖМК, насърчи бъдещите специалисти да бъдат смели, оригинални и уверени в идеите си. В хода на дискусията студентите зададоха редица въпроси, свързани с границите на добрия вкус и автентичността в рекламата. Мария Славова акцентира върху значението на вътрешния професионален критерий и отговорността при създаването на кампании.
Форумът приключи с вдъхновяващото послание на Марсел Леви: „Рекламата е религия, в която Бог е идеята.“