Калин Калинов
Заместник-декан по международната дейност и „Еразъм“ координатор
Courses
Teaching activity
Щатен преподавател във ФЖМК от 2018 год. и ръководител на магистърска програма "Бранд комуникация".
Scientific interests
Доц. д-р Калин Калинов е щатен преподавател във ФЖМК от 2018 год. и ръководител на магистърска програма "Бранд комуникация". Той има дългогодишна практика в сферата на комуникационния мениджмънт с организации в България и Англия, а експертизата му е в полето на високотехнологичната и научната комуникация. Продуцент е на редица игрални, документални и анимационни филми показвани на престижни международни фестивали. Доц. Калинов е автор на монографиите „Публична дипломация и тероризъм“ и „Убеждаваща комуникация и комуникационен мениджмънт“, както и на множество научни статии. Независим експерт към програма MEDIA на ЕК и фонд Eurimages на Съвета на Европа. Член на Българското дружество за връзки с обществеността и Асоциация на филмовите продуценти.
Научните му интереси са в областта на бранд комуникацията, аудиовизуалната продукция и убеждаващата комуникация.
Publications
Книги
Убеждаваща комуникация и комуникационен мениджмънт, ISBN:978-954-07-5384-3, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Публична дипломация и тероризъм, ISBN:978-954-07-5322-5, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Калин Калинов, Любен Гешев, Гергана Маркова, Христина Славова, Александър Калинов, Мануела Тотева, Богомил Калинов. 270° Комуникационен мениджмънт в България, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021; (съавтор)
Чавдар Христов, Елена Цветкова, Богомил Калинов, Калин Калинов, Боян Георгиев, Любен Гешев, Бояна Колева, Милена Велева, Венцислава Пиндова, Петя Параловска. Управление на масовите възприятия, ISSN (print):978-954-8194-00-6, ISSN (online):978-954-8194-00-6, ISBN:978-954-8194-00-6, Факултет по журналистика и масова комуникация, СУ "Св. Климент Охридски", София, 2020; (съавтор)
Чавдар Христов, Калин Калинов, Петър Кърджилов, Пламен Атанасов, Боян Георгиев, Христина Славова, Ина Бачева. Управление на репутационни кризи, ISBN:978-954-8194-91-4, СУ "Св. Климент Охридски", ФЖМК, София, 2017; (съавтор)
Глави от книги
Автентичност на бранда и участие в социални и политически дебати, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.353-364, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Въведение в комуникационния мениджмънт и методологически подход, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.13-25, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Калин Калинов, Богомил Калинов. Измерване на ефективност в съвременните комуникации в България, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.295-305, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021; (съавтор)
Методологически бележки по дълбочинните интервюта и експертна дефиниция на понятието „комуникационен мениджмънт“, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.309-318, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Методология на анкетното изследване и демографски профил на извадката, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.183-194, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Пандемията от COVID-19 и други предизвикателства пред комуникационния сектор в България, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.337-350, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Ролята на комуникационния мениджър в съвременните организации, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.321-334, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Същност и специфики на комуникационния мениджмънт, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.31-42, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Калин Калинов, Богомил Калинов. Ролята на сторителинга в управлението на масовите възприятия, В: Управление на масовите възприятия, с.49-64, ISBN:978-954-8194-98-3, Факултет по журналистика и масова комуникация, София, 2020; (съавтор)
Чавдар Христов, Калин Калинов. Методологична рамка на изследването, В: Управление на репутационни кризи, с.61-72, ISBN:978-954-8194-91-4, СУ "Св. Климент Охридски", ФЖМК, София, 2017; (съавтор)
Репутационни аспекти на терористичните кризи, В: Управление на репутационни кризи, с.183-206, ISBN:978-954-8194-91-4, СУ "Св.Климент Охридски", ФЖМК, София, 2017;
Христина Славова, Калин Калинов. Репутационните кризи в туризма - специфики и особености, В: Управление на репутационни кризи, с.207-228, ISBN:978-954-8194-91-4, СУ "Св.Климент Охридски", ФЖМК, София, 2017; (съавтор)
Научни статии
Възможности и предизвикателства пред висшето образование в сферата на обществените комуникации в България, В: Postmodernism Problems (Проблеми на постмодерността) [онлайн], брой: 2, ISSN (online):1314-3700, 2022;
Ефективност на правителствената риск комуникация преди пандемията от COVID-19 в България, В: Медиите на 21 век / Newmedia21.eu [онлайн], ISSN (online): 1314-3794, 2022;
Dualistic Audience Model in Public Diplomacy, Postmodernism Problems (Проблеми на постмодерността) [онлайн], ISSN (online): 1314-3700, 2021;
Доверието като фактор за успеха на публичната дипломация, Медии и комуникации на 21. век, брой: 5, ISSN (print): 2603-3089, ISSN (online): 2603-3801, 2021;
Ролята на неправителствените организации в публичната дипломация, Медии и език. Електронно списание за научни изследвания по медиен език [онлайн], брой:10, ISSN (online): 2535-0587, 2021;
Специфики на дигиталната публична дипломация, Реторика и комуникации [онлайн], брой: 49, ISSN (online):1314-4464, 2021;
Kalin Kalinov, Bogomil Kalinov. “Conceptual Framework for Communication Management”, Communication Management: Theory and Practice in the 21st Century, editors: Vesselina Valkanova, Andreana Eftimova, Nikolai Mihailov, Teodora Petrova, Efrem Efremov, Kalin Kalinov, Publisher: Факултет по журналистика и масова комуникация, Софийски университет „Св. Климент Охридски”, pages: 474-483, ISBN:978-619-7567-04-5, 2020; (съавтор)
Maya Vasileva, Andreana Eftimova, Georgi Aleksnadrov, Kalin Kalinov, Nikola Vangelov, Peter Ayolov, Ralitsa Kovacheva, Maya Stoyanova, Международна научна конференция "Качествена журналистика и нова комуникационна среда" - 29-30.10.2020г. , "Медии и език", том: 1, брой: 9, стр.:77-94, ISSN (online):2535-0587, 2020; (съавтор)
XII комуникационна и медийна конференция за Централна и Източна Европа (CEECOM 2019), Медиалог, том: 5, 2019, стр.: 238-241, 2019;
“Digital Public Diplomacy: Opportunities and Challenges”, The Digital Revolution in the Cultural and Social Processes, editors: Татяна Шопова и Гергана Апостолова, Publisher: Университетско издателство "Неофит Рилски", ISBN:978-954-00-0171-5, 2018;
Повишаване на ефективността на МВР чрез подобряване на имиджа на служителите, МВР 2030: Предизвикателства пред политиките за сигурност, издателство: СФСМВР, стр.:136-149, ISBN:978-619-91032-0-3, 2018;
Gergana Markova, Kalin Kalinov. “Transmedia Narratives: A Critical Reading and Possible Advancements”, Annales Universitatis Mariae Curie - Sklodowska Lublin - Polonia - Sectio K, vol: 24, issue: 1, pages:73-82, ISSN (print): 1428-9512, ISSN (online): 2300-7567, doi:10.17951/k.2017.24.1.73, 2017; (съавтор)
Transmedia Narratives: Definition and Social Transformations in the Consumption of Media Content in the Globalized World, Проблеми на постмодерността, vol: 7, issue: 1, pages: 60-68, ISSN (online): 1314-3700, 2017;
Terrorism as a Strategic Communication Phenomenon, SSRN Electronic Journal, 2015, ISSN (online): 1556-5068, doi:10.2139/ssrn.3174265, 2015;
Тероризмът като форма на комуникация, Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика [online], ISSN (online): 1314-3794, 2015;
Субурбанизацията, „Американската мечта“, селебрити културата и пагубният им ефект върху „обикновения човек“, Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика [online], ISSN (online):1314-3794, 2012;
The Heat-Seeking Model – концепция за прецизно профилиране и таргетиране на аудиторията в социалните мрежи, Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика [online], ISSN (online): 1314-3794, 2011;
The Heat-Seeking Model, Excellence in Online Communication: A Collection of Strategies, Campaigns and Tools, Publisher: Quadriga Hochschule Berlin, pages:153-157, 2011;
The Heat-Seeking Model и приложението му във филмовия маркетинг, Млада наука за изкуствата. Том II., редактор: Катя Михайлова, издателство:М-8-М, стр.:279-288, ISBN:978-954-8177-51-1, 2010.