Кирил Хавезов
Courses
Teaching activity
Scientific interests
Кирил Хавезов е асистент в катедра „Пресжурналистика и книгоиздаване“ от 2023 г. Завършва българска филология в Софийски университет през 2001 г., след което преподава литература в СГСАГ „Христо Ботев“ в продължение на три години. Получава докторската си степен през 2015 г. във ФЖМК с дисертацията „Визуални комуникативни стратегии на печатните и онлайн бизнес медии“. Изследването е естествено продължение на натрупания професионален журналистически опит в сферата на бизнес медиите в ролята на отговорен редактор на четири b2b списания на „Икономедиа“ (2004-2010), както и като репортер за вестник „Капитал“.
Извън журналистиката и литературата, има интерес към класическата музика и по-специално операта, което става причина да завърши оперно пеене в консерваторията през 2007 г. Следват няколко години, в които развива едновременно три кариери – на икономически журналист, университетски преподавател (между 2010 г. и 2014 г. води лекции и упражнения по „Методика на редактирането“ в УНИБИТ) и оперен певец (пее главни роли в Софийска опера, Музикалния театър, Старозагорска опера, Русенска опера и т.н.).
В края на 2013 г. се мести да живее в Калифорния, където завършва дисертацията си и продължава оперната си кариера, като се връща в България периодично, за да води лекциите си и за защитата на докторантския си труд. След дебюта си на американската оперна сцена през 2014 г. участва в над 40 продукции на водещи оперни компании, сред които Опера Сан Хосе, Уест Бей Опера и Ливърмур Опера. През 2018 г. започва работи като езиков анализатор, а впоследствие и като мениджър на няколко международни екипа от анализатори, за проект на Гугъл, развиващ изкуствения интелект в областта на езиково базираната реклама.
Publications
Хавезов, Кирил. Икономическите медии като дискурсивен инструмент на властта в контекста на визуалната култура. В: Научни трудове на УНИБИТ, Т. 13, 2016, с. 59-71
Хавезов, Кирил. Проблеми на визуалната репрезентация на света в дискурса на бизнес медиите. В: Годишник на СУ „Св. Климент Охридски”, том 21, ФЖМК. София: УИ „Св. Климент Охридски“, 2015, с. 127-143
Хавезов, Кирил. Аудиторията като проблем на съвременната медийна среда. В: Научни трудове на УНИБИТ, Т. 12. София: Издателство „За буквите – О писменехь“, 2014, с.147-162.
Хавезов, Кирил. Функции на текста и образите в съвременните мултимодални медийни феномени. В: Научни трудове на УНИБИТ, Т. 11. София: Издателство „За буквите – О писменехь“, 2013, с.73-85.
Хавезов, Кирил. Коммуникационные и визуалньные аспекты печатных бизнес-СМИ. В: Проблемы полиграфии и издательского дела: Научно-технический журнал, Москва, 2013, с. 96-99.
Хавезов, Кирил. Рецептивни аспекти на печатните и онлайн бизнес медии. В: Годишник на СУ „Св. Климент Охридски”, ФЖМК. София: УИ „Св. Климент Охридски“, 2013, с. 117–130.
Хавезов, Кирил. Роля на информационната графика в съвременната печатна медийна комуникация. В: сб. Научни трудове на УНИБИТ, 10, 2012. София: Издателство „За буквите – О писменехь“, 2012, с. 409–434.
Хавезов, Кирил. Дописването Star Wars. В: Бизнес секретар (Научно-методическо списание), кн. 2/2010, година 12 (58), 2010, с. 15-18.
Хавезов, Кирил. Разпадането на текста и съдбата на читателя. В: „@Книгата и „безкнижната“ цивилизация.“ Трета национална научна конференция с международно участие - София, 1 ноември 2005 г. София: Издателство „За буквите – О писменехь“, 2006, с.263-267.
Хавезов, Кирил. Потребността от образование и хуманитарната култура. В: „Държавата на духа“ – Четвърта национална международна конференция с международно участие, - София, 1 ноември 2006 г. София: Издателство „За буквите – О писменехь“, 2007, с.559-264.