Класиране по програмата „Млади учени и постдокторанти-2“

Класиране на проектни предложения, участващи в обявения конкурс по програмата „Млади учени и постдокторанти-2“, съгласно Решение на МС №206 от 07.04.2022 г. и Заповед на Ректора на
СУ „Св. Кл. Охридски“ РД-19-249/19.06.2024 г.

Комисията на Факултета по журналистика и масова комуникация, назначена със Заповед на Ректора № РД 19-249/19.06.2024 г., на свое заседание от 25.07.2024 г. разгледа подадените документи в Конкурса за избор на млади учени и постдокторанти по Национална научна програма „Млади учени и постдокторанти-2“, обявен на страницата на ФЖМК.

https://fjmc.uni-sofia.bg/news/konkurs-za-mladi-ucheni-i-postdoktoranti-2024-g

Обявени са три позиции в категорията „млади учени“ за длъжността „изследовател R1” на срочен трудов договор на пълен 8-часов работен ден за 6 месеца (01 септември 2024 – 01 март 2025 г.) с възнаграждение от 1200 лв. с включени средства за осигуровки за сметка на работодателя

Допуснати до участие в конкурса са шестима кандидати. Комисията се обедини около мнението, че поради сравнително равноценното научно съдържание на проектните предложения класира и шестимата кандидати на шест позиции на срочен трудов договор на 4-часов работен ден за 6 месеца (01 септември 2024 – 01 март 2025 г.) с възнаграждение от 600 лв. с включени средства за осигуровки за сметка на работодателя.

 

Входящи номера на заявленията

Точки от оценяването

Мотиви за решението:

Класиран кандидат

Вх. № 07

223,50 т.

Според кандидата изследванията в областта на уеб използваемостта и достъпността обикновено се фокусират върху дизайна, техническите решения и разработки, но по-малко внимание се обръща на практическото прилагане на WCAG (достъпност на уеб съдържанието) стандартите в различните типове онлайн медии, особено в новинарските платформи. Целта на кандидата носи безспорна изследователска стойност - да анализира как новинарските уебсайтове интегрират принципите на WCAG и как това влияе на потребителската ангажираност и достъпност на разположената на онлайн платформи информация.

Вх. № 06

175,75 т.

Целта на проектното предложение е да се открие ефектът от виртуализацията на медиите – ползите и рисковете, които се създават пред съвременната журналистика. Да се потърси частично отговор на въпроса как изкуствения интелект ще повлияе върху професионалната журналистика. Оригиналната теза на кандидата е, че изкуственият интелект може да помага на журналистите в работата им, но не би могъл да замени професионалните им отговорности и задължения пред обществото.

Вх. № 05

166,25 т.

Целта на изследването е добре обоснована - да се анализират и опишат промените в културните практики и медийното потребление по време на пандемията от Ковид-19, като се обърне внимание на дългосрочните ефекти върху обществото и културния сектор. Допълнителна плътност на изследването е използването на интердисциплинарен подход, включващ теории от областите на културологията, медиазнанието и социологията.

Вх. № 10

163,50 т.

Кандидатът предлага оригинално изследване за анализи на нагласите и доверието на потребителите в България към съдържание и реклами, създадени от изкуствен интелект, както и опит за определяне на основните фактори, които влияят върху доверието на потребителите в реклами, създадени чрез тази технология. Предвидено е обосноваване на практически насоки за подобряване на възприемането и на истинността в рекламите, изготвени с помощта на изкуствен интелект.

Вх. № 09

157,50 т.

Темата на проектното предложение има за цел да проследи етичното телевизионно отразяване на криминални престъпления в българското общество, както и да направи подробен езиков анализ на репортажи, свързани с тях. Присъствието на новини, които са свързани с лични трагедии, засилва интереса на аудиторията към подобен тип негативни събития и понижава вниманието към другите новинарски събития. Кандидатът предлага обосновано предложение за изследване с цел промени в подхода на медиите и използването на езикови похвати, когато отразяват криминални престъпления.

Вх. № 08

154,75 т.

Изследването цели да проучи значението на създаването и утвърждаването на медиен бранд, неговата роля за привличане на потребители и ключовите фактори за успеха на телевизионната марка. Кандидатът си поставя актуалната задача да проучи различни пазари на медийно предлагане, както и семиотичните аспекти за превръщането на медията в успешен бранд.

За обявените три щатни бройки за длъжността „признат изследовател R2” на срочен трудов договор на 4-часов работен ден (или на допълнителен трудов договор/допълнително споразумение) за 6 месеца с основно брутно възнаграждение от 800 лв.

Четирима кандидати се допускат до оценяване на подадената конкурсна документация. За обявените позиции се класират първите трима кандидати (вх. № 01, вх. № 04, вх. № 03).

Комисията се обедини около следните резултати:

Входящи номера на заявленията

Точки от оценяването

Мотиви за решението:

Класирани кандидати

Вх. № 01

403,12 т.

Работната програма и поставените изследователски цели са реалистични и изпълними. Изследователският акцент е поставен върху гражданската журналистика, увеличаващото се значение на социалните мрежи за отразяването на събития, както и други важни промени в медийната среда. Компетентността на кандидата съответства изцяло на съдържанието и поставените задачи в проектното предложение.

Вх. № 04

385,00 т.

Изчерпателно и коректно описание на проектното предложение. То се отнася до изследване на влиянието на властовия дискурс върху езика, използван в журналистическото отразяване на темата „съдебна реформа“. Без съмнение реформата в правораздаването и начина и на интерпретиране в журналистическите материали за нея е адекватна и актуална научна задача, още повече когато е заявена от вече утвърден изследовател и автор в областта какъвто е кандидата.

Вх. № 03

383,44 т.

Проектното предложение се отличава с ясна програма и научно-изследователски цели. Те са свързани с проучване на медийните и дигитални компетентности като важен фактор за противодействие на дезинформацията и фалшивите новини. Поставените изследователски задачи се отличават с реалистичност и научна значимост.

Не класиран кандидат

Вх. № 02

210,00 т.

На проектното предложение липсва достатъчна обоснованост, както и ясно описана методология. Целите и задачите на проектното предложение не са формулирани достатъчно ясно, както и като цяло то не успява да докаже релевантността си към научните задачи и изследователски перспективи в приоритетното дисциплинарно поле на конкурса. Не са изпълнени всички формални изисквания по конкурсната процедура.