Проектна докторантура „Медии и комуникации (Медийни и комуникационни стратегии в дигитална среда)“

Професионално направление
3.5. Обществени комуникации и информационни науки

Description

 Софийският университет „Св. Климент Охридски“ обявява конкурс

 за прием на редовни докторанти за учебната 2024-2025 г. по реда на чл. 21, ал. 7 от Закона за висшето образование в изпълнение на проект BG05SFPR001-3.004-0020-C01 „Професиите на бъдещето: социални иновации и развитие на компетентности в отговор на изискванията на креативните, рекреативните индустрии и съвременната медийна среда“

През ноември 2024 г. стартира проект „Професиите на бъдещето: социални иновации и развитие на компетентности в отговор на изискванията на креативните, рекреативните индустрии и съвременната медийна среда“, реализиран с подкрепата на Европейския съюз чрез процедура „Подкрепа за развитие на проектна докторантура“ на програма „Образование“ 2021 – 2027, съфинансирана от Европейския социален фонд плюс (ЕСФ+). Основна дейност на проекта е създаването на интердисциплинарно докторантско училище, което ще включва обучение по 20 докторски програми в сътрудничество между Философски факултет, Факултет по журналистика и масова комуникация, Факултет по педагогика, Факултет по славянски филологии и Факултет по класически и нови филологии.

Обучението на докторантите ще е в редовна форма с продължителност 3 години, ще бъде съобразено с най-новите изисквания на пазара на труда и ще включва изграждане на мрежа от партньорства с бизнес организации, публични институции и неправителствени организации. В рамките на проекта ще се осигурят възможности за международни мобилности, участие в конференции, разработване на научни статии и публикуването им в утвърдени издания, което ще подпомогне академичното развитие на докторанти.

Подаване на документи:
 

Срок за подаване на документи 5 февруари – 5 март 2025 г.
Документи се подават електронно на адрес: https://phd-projects.uni-sofia.bg/

Електронната платформа ще бъде отворена на 05.02.2025 г., 8,30 часа и ще бъде затворена на 05.03.2025 г., 17,30 часа.

За въпроси относно кандидатстването пишете на адрес phd_admission@uni-sofia.bg
В електронната платформа е качена инструкция за кандидатстване, с която кандидатите за проектна докторантура трябва да се запознаят.

Полезни връзки:

1) Изпълнителна агенция програма за "Образование"
https://sf.mon.bg/

(Управляващият орган, пред който се отчита тази програма).

2) Портал на европейските фондове в България:

https://eufunds.bg/bg

(Обща информация за правилата и процедурите при изпълнението на тези проекти)

3) Дирекция "Защита на финансовите интереси на Европейския съюз" (АФКОС)

https://www.mvr.bg/afcos

(Тук могат да бъдат подавани сигнали за измами и нередности във връзка с изпълнението на проектите)

 


Докторската програма „Медии и комуникации” насърчава изследвания в областта на комуникационната и медийната теория и практика. Бързият темп на технологично развитие в областта на медиите и комуникацията предлага нови възможности, но също така изисква нови знания и умения. Паралелно с увеличаващото се разнообразие и динамиката в сектора на медиите и комуникациите нараства и интересът към дипломиране в областта на медийните и комуникационните науки. Това е предизвикателство, на което ФЖМК отговаря чрез трета степен на висше образование и подготовка за научна кариера.

Тематичното поле „Медийни и комуникационни стратегии в дигитална среда“ е насочено към изследване на явленията, процесите и следствията от налагането на дигиталната среда в нейните многобройни измерения: социални, политически, икономически и културни, както и на влиянието ѝ върху медиите. Програмата запознава докторантите с определени ключови теоретични концепции, подходи и дебати относно разбирането и критичния анализ на ролята на новите, дигитални медии в съвременното общество. Тя съчетава аналитична перспектива, която хвърля светлина върху някои важни аспекти, функции и употреби на цифровите медии, с историческа перспектива, която ги поставя в рамките на по- широко разбиране на технологията и нейната връзка с културата и социалните промени. Докторската програма изследва основни области на комуникационното въздействие по начин, който дава приоритет на интердисциплинарното, основано на актуални изследвания, а не на абстрактно теоретизиране, на иновативно и критично мислене за текущи проблеми и предизвикателства.

Focus

Целта на програмата е да открива подходи и методологии, специфични за полето на медиите и обществените комуникации, нови и иновативни модели, както и да търси практически значими медийни и комуникационни стратегии в променящата се дигитална среда. Програмата също така дава възможност на докторантите да подобрят уменията си в областта на избора на медийни стратегии, на техническите им познания, изследователските методи и теоретичните знания в контекста на дигиталните комуникационни канали.

Образователните цели на докторската програма включват:

− Умения за обяснение и разбиране на новата, дигитална медийна среда

− Умения за работа и производство на дигитално съдържание

− Ефективно използване на онлайн платформи и инструменти за ангажиране на различни аудитории − Специализация в успешната трансформация на медийна организация от традиционна към дигитална среда.  

Realization

Реализация

Докторската програма дава необходимата практическа подготовка и знания за посрещане на бъдещи предизвикателства в работата, свързана с комуникациите, творчеството, медиите, преподаването и изследванията. Завършилите получават усъвършенствани специализирани умения, за да се утвърдят на водещи позиции в медийните индустрии (визуална комуникация, корпоративна комуникация, комуникационни агенции, медийни агенции, издателства, журналистика, телевизия, вътрешни комуникационни екипи и др.).

Професионален копирайтинг

Професионално направление
3.5. Обществени комуникации и информационни науки
Форма на обучение
Задочна
понеделник, Ноември 18, 2024 - 12:39
Учебни програми

Лайфстайл журналистика

Професионално направление
3.5. Обществени комуникации и информационни науки
Форма на обучение
Задочна
понеделник, Февруари 3, 2025 - 14:49

Дигитални медии и видео игри

Професионално направление
3.5. Обществени комуникации и информационни науки
Форма на обучение
Задочна
понеделник, Ноември 18, 2024 - 12:39
Учебни програми
Document

Digital media and communications

Професионално направление
3.5. Обществени комуникации и информационни науки
Форма на обучение
Задочна
понеделник, Ноември 18, 2024 - 12:39
Учебни програми
Document
Document
Image

Съвместна магистърска програма на ФЖМК и ВТУ „Дигитални комуникации и медии“

Професионално направление
3.5. Обществени комуникации и информационни науки
Image

Бранд комуникация

Професионално направление
3.5. Обществени комуникации и информационни науки
Image

Професионален копирайтинг

Професионално направление
3.5. Обществени комуникации и информационни науки

Реклама и публична комуникация

Професионално направление
3.5. Обществени комуникации и информационни науки
Форма на обучение
Задочна
понеделник, Февруари 3, 2025 - 14:51

Постдокторска програма

Професионално направление
3.5. Обществени комуникации и информационни науки

Description

Критерии за прием на постдокторанти във Факултета по журналистика и масова комуникация при Софийския университет „Св. Климент Охридски“

На основание на чл. 5.3. от Правилника за провеждане на постдокторантура (научна специализация) на СУ „Св. Климент Охридски“, приет на 28.10.2015 г., Факултетният съвет на ФЖМК утвърди на свое заседание от 13.01.2022 г. критерии за прием на постдокторанти  във Факултета по журналистика и масова комуникация при Софийския университет „Св. Климент Охридски“.

Кандидатите за постдокторанти се оценяват въз основа на две групи критерии[1]:

(1) Критерии за оценка на предложение за научно изследване (попълва се формуляр по образец);

(2) Критерии, заложени в Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав в Република България (от 2 до 17 - по показатели Г, Д и Е).

  1. Оценка на предложението за научно изследване по следните параметри: научна стойност на предлагания проект, капацитет, изпълнение, използване и разпространение/внедряване на научните резултати, степен на съответствие на проектното предложение с изискванията на конкурса и с научния профил на ФЖМК.

При оценка по-ниска от допустимия праг за класиране на проектното предложение (100 т.) кандидатурата не продължава участието си във втория етап на оценяването по показателите от т. 2 до т. 24.

  1. Публикувана монография
  2. Публикувана книга на базата на защитен дисертационен труд за присъждане на образователна и научна степен „доктор“
  3. Статии и доклади, публикувани в научни издания, реферирани и индексирани в световноизвестни бази данни с научна информация
  4. Статии и доклади, публикувани в нереферирани списания с научно рецензиране или публикувани в редактирани колективни томове
  5. Студии, публикувани в научни издания, реферирани и индексирани в световноизвестни бази данни с научна информация
  6. Студии, публикувани в нереферирани списания с научно рецензиране или публикувани в редактирани колективни томове
  7. Публикувана глава от колективна монография
  8. Цитирания или рецензии в научни издания, реферирани и индексирани в световноизвестни бази данни с научна информация или в монографии и колективни томове
  9. Цитирания в монографии и колективни томове с научно рецензиране
  10. Цитирания или рецензии в нереферирани списания с научно рецензиране
  11. Участие в национален научен или образователен проект
  12. Участие в международен научен или образователен проект
  13. Ръководство на национален научен или образователен проект
  14. Ръководство на международен научен или образователен проект
  15. Публикуван университетски учебник или учебник, който се използва в училищната мрежа
  16. Публикувано университетско учебно пособие или учебно пособие, което се използва в училищната мрежа
  17. Втора и следваща магистърска степен
  18. Краткосрочна специализация в друга държава след завършената магистратура (до 30 дни)
  19. Дългосрочна специализация в друга държава след завършената магистратура (над 30 дни)
  20. Участие (приет доклад за участие) в конференция в държавата на завършване на магистратурата
  21. Участие (приет доклад за участие) в конференция в държава, различна от държавата на завършване на магистратурата
  22. Участие в обучителни школи
  23. Награди, грамоти и др. материали за научни постижения.

Всеки Катедрен съвет преценява дали кандидатите за постдокторантура доказват по критериите от т. 2 до т. 24 траен и задълбочен интерес към изследователската работа. Специален акцент се поставя на осъществените и/или текущите научни проекти на кандидата.

ФС на ФЖМК поставя допълнителни изисквания, изразяващи се в следното:

  • реалистично планирани публикации в реферирани научни издания повишават стойността на предложението за научно изследване;
  • предложенията за научно изследване не могат да дублират извършена вече научноизследователска дейност (вкл. теми от защитен дисертационен текст, теми от предишни проекти и пр.);
  • в оценката се взема под внимание коректното представяне на изискваните данни за публикации, проекти и др. (в т.ч. подробното им библиографско описание);
  • с предимство са кандидатите за постодокторантура, които работят по проекти от национални и международни програми.

Към настоящия документ са приложени:

  1. Формуляр за предложение за научно изследване от кандидатите за постдокторантура във ФЖМК
  2. Карта за оценка на кандидатите за постдокторантура във ФЖМК

[1] За да се пристъпи към оценяване на кандидатите за постдокторантура, трябва да са изпълнени условията за заемане на позицията по Правилника за провеждане на постдокторантура (научна специализация) на СУ „Св. Климент Охридски“, приет на 28.10.2015 г.

Focus

Постдокторската програма на ФЖМК насърчава изследвания в областта на комуникационната и медийната теория и практика. Паралелно с увеличаващото се разнообразие и динамиката в сектора на медиите и комуникациите нараства и интересът към дипломиране в областта на медийните и комуникационните науки. Това е предизвикателство, на което ФЖМК отговаря чрез трета степен на висше образование и подготовка за научна кариера.

Subscribe to 3.5. Обществени комуникации и информационни науки