Комуникационен мениджмънт

Професионална квалификация
Бакалавър по комуникационен мениджмънт
Форма на обучение
Редовна
Продължителност на обучение
Осем семестъра (240 кредита)
Начин на завършване

Защита на дипломна работа

Description

1. Насоченост, образователни цели
„Комуникационен мениджмънт” е специалност, даваща знания и умения на студентите от бакалавърска степен на обучение в областта на комуникациите, журналистиката, аудиовизията медиите. Студентите изучават и стопански науки, в областта на  управление на организациите, създаващи информационно и медийно съдържание; юридически науки и авторски права в областта на създаване и разпространение на информация; обществени комуникации и информационни науки, отчитайки особеностите на аудиторията и потребителите на съдържание. Стремежът е да се отговори на новата пазарна среда на труда, характеризираща се със засилена дифузия на знания, нови компетенции и обявяването на нови работни места. Бързото развитие на комуникационните технологии и обединяването на различни индустрии (медии, аудиовизия,  дигитални и мобилни комуникации) водят до развитие на пазара и нови по своята същност изисквания към обявените на пазара работни позиции.   
Образователната услуга, предоставена чрез тази специалност, е съгласувана с редица международни документи и класификации (напр. Международната стандартна класификация на образованието – области на образованието (ISCED F-2013))и гарантира нейната ефективност като образователни цели и професионална реализация. Международната стандартна класификация на образованието.
Съгласно Националната квалификационна рамка на Република България специалността принадлежи към образователно-квалификационно подниво 6Б. бакалавър което съответства на Първи цикъл в Квалификационната рамка на Европейското пространство за висше образование
Обучение (знания и умения, необходими за успешна професионална дейност; общо теоретична и специална подготовка и др.)
Целта на обучението е да подготви висококвалифицирани специалисти по стратегическо управление на комуникациите (комуникационен мениджмънт) - управление на комуникационни кампании, към определени потребителски групи. Студентите придобиват умения за използването на спецификата на различни дигитални информационни и комуникационни платформи, както и умения да създават и управляват информационно и медийно съдържание.
Създаването и разпространението на медийно съдържание обикновено е част от стратегическите приоритети на фирмите и организациите, медийните корпорации, държавните институции, новосъздадени компании и др. Тази дейност е част от задълженията на средния и висшия мениджмънт на фирмите и организациите. Търсят се специалисти със съответните знания и умения в областта на комуникационния мениджмънт, които да участват в изработването на комуникационни стратегии, да създават и управляват информация и медийно съдържание. Обучението включва и дисциплини, които да позволят на специалистите, дипломирали се в тази специалност, да имат разнообразни познания и висока обща култура, както и доказани комуникативни умения, приспособими към спецификата на общуването в различни социални сфери.

Общотеоретична подготовка
Специалността изисква обучение по теория и методика на комуникациите (медийна и информационна грамотност, убеждаване и социално влияние, стратегически комуникации и управление на съдържанието и др.), теория и основни знания в общото и специалното право, икономиката и финансите, теория и методика на различни полета от информационните и медийни науки (комуникационен дизайн, управление на съдържание и копирайтинг и др.).

Специална подготовка
Учебните дисциплини подготвят бъдещия комуникационен мениджър в контекста на световните тенденции за създаване на информация, аудиовизуални продукти и медийно съдържание, за работа в дигитална среда, за повишаване на дигиталната и информационната грамотност, за създаване на комуникационни стратегии, работа с факти и данни в дигитална среда, изграждане на имидж и др.

Знания
Студентите ще получат специализирани и систематизирани знания за медии и комуникации, управление и финансиране на комуникационни кампании, извършване на критичен анализ в областта на обществените комуникации и информационни науки.

2. Професионални компетенции
Обучаваният ще притежава уменията на комуникационния мениджър: да създава комуникационна стратегия; да осъществява гъвкавост при вземане на решения спрямо динамична и сложна комуникационна среда; да се справя със скоростта и обема на информационните потоци; да умее да използва големи данни и алгоритми за комуникация; да комуникира и балансира процеси на управлението; ще има компетентност за участие в екипи, вземащи управленски решения; ще може да работи с управлението на съдържание и профили в социалните мрежи; ще има основни икономически и правни познания за създаване и управление на информация; ще може да създава информационно и медийно съдържание, както и да анализира социологическите данни за медийния пазар и др.

3. Професионална реализация
Позициите, които завършилите специалността могат да заемат, са: комуникационни специалисти; мениджъри по стратегически комуникации, по политически и международни комуникации; управленски позиции в бизнеса със съдържание; създатели на бази от данни, метаданни и информационни платформи; консултанти на комуникационни политики и стратегии; експерти по комуникационно планиране. Бакалавърът по комуникационен мениджмънт е подготвен за реализация в средните и висши  нива на комуникациите и управлението на съдържание в различни организации.  
Завършилият специалността може да продължи обучението си в образователно-квалификационна степен „магистър” в университети у нас и в чужбина.

 

Education

Целта на обучението е да подготви висококвалифицирани специалисти по стратегическо управление на комуникациите (комуникационен мениджмънт) - управление на комуникационни кампании, към определени потребителски групи. Студентите придобиват умения за използването на спецификата на различни дигитални информационни и комуникационни платформи, както и умения да създават и управляват информационно и медийно съдържание.
Създаването и разпространението на медийно съдържание обикновено е част от стратегическите приоритети на фирмите и организациите, медийните корпорации, държавните институции, новосъздадени компании и др. Тази дейност е част от задълженията на средния и висшия мениджмънт на фирмите и организациите. Търсят се специалисти със съответните знания и умения в областта на комуникационния мениджмънт, които да участват в изработването на комуникационни стратегии, да създават и управляват информация и медийно съдържание. Обучението включва и дисциплини, които да позволят на специалистите, дипломирали се в тази специалност, да имат разнообразни познания и висока обща култура, както и доказани комуникативни умения, приспособими към спецификата на общуването в различни социални сфери.

Общотеоретична подготовка

Специалността изисква обучение по теория и методика на комуникациите (медийна и информационна грамотност, убеждаване и социално влияние, стратегически комуникации и управление на съдържанието и др.), теория и основни знания в общото и специалното право, икономиката и финансите, теория и методика на различни полета от информационните и медийни науки (комуникационен дизайн, управление на съдържание и копирайтинг и др.).

Специална подготовка

Учебните дисциплини подготвят бъдещия комуникационен мениджър в контекста на световните тенденции за създаване на информация, аудиовизуални продукти и медийно съдържание, за работа в дигитална среда, за повишаване на дигиталната и информационната грамотност, за създаване на комуникационни стратегии, работа с факти и данни в дигитална среда, изграждане на имидж и др.

Знания

Студентите ще получат специализирани и систематизирани знания за медии и комуникации, управление и финансиране на комуникационни кампании, извършване на критичен анализ в областта на обществените комуникации и информационни науки.

Професионални компетенции

Обучаваният ще притежава уменията на комуникационния мениджър: да създава комуникационна стратегия; да осъществява гъвкавост при вземане на решения спрямо динамична и сложна комуникационна среда; да се справя със скоростта и обема на информационните потоци; да умее да използва големи данни и алгоритми за комуникация; да комуникира и балансира процеси на управлението; ще има компетентност за участие в екипи, вземащи управленски решения; ще може да работи с управлението на съдържание и профили в социалните мрежи; ще има основни икономически и правни познания за създаване и управление на информация; ще може да създава информационно и медийно съдържание, както и да анализира социологическите данни за медийния пазар и др.

 

Educational goals

Образователната услуга, предоставена чрез тази специалност, е съгласувана с редица международни документи и класификации (напр. Международната стандартна класификация на образованието – области на образованието (ISCED F-2013))и гарантира нейната ефективност като образователни цели и професионална реализация. Международната стандартна класификация на образованието.
Съгласно Националната квалификационна рамка на Република България специалността принадлежи към образователно-квалификационно подниво 6Б. бакалавър което съответства на Първи цикъл в Квалификационната рамка на Европейското пространство за висше образование

Focus

„Комуникационен мениджмънт” е специалност, даваща знания и умения на студентите от бакалавърска степен на обучение в областта на комуникациите, журналистиката, аудиовизията медиите. Студентите изучават и стопански науки, в областта на  управление на организациите, създаващи информационно и медийно съдържание; юридически науки и авторски права в областта на създаване и разпространение на информация; обществени комуникации и информационни науки, отчитайки особеностите на аудиторията и потребителите на съдържание. Стремежът е да се отговори на новата пазарна среда на труда, характеризираща се със засилена дифузия на знания, нови компетенции и обявяването на нови работни места. Бързото развитие на комуникационните технологии и обединяването на различни индустрии (медии, аудиовизия,  дигитални и мобилни комуникации) водят до развитие на пазара и нови по своята същност изисквания към обявените на пазара работни позиции.  

Realization

Позициите, които завършилите специалността могат да заемат, са: комуникационни специалисти; мениджъри по стратегически комуникации, по политически и международни комуникации; управленски позиции в бизнеса със съдържание; създатели на бази от данни, метаданни и информационни платформи; консултанти на комуникационни политики и стратегии; експерти по комуникационно планиране. Бакалавърът по комуникационен мениджмънт е подготвен за реализация в средните и висши  нива на комуникациите и управлението на съдържание в различни организации.  
Завършилият специалността може да продължи обучението си в образователно-квалификационна степен „магистър” в университети у нас и в чужбина.

Educational plan