Комуникационен мениджмънт
Защита на дипломна работа
Description
1. Насоченост, образователни цели
„Комуникационен мениджмънт” е специалност, даваща знания и умения на студентите от бакалавърска степен на обучение в областта на комуникациите, журналистиката, аудиовизията медиите. Студентите изучават и стопански науки, в областта на управление на организациите, създаващи информационно и медийно съдържание; юридически науки и авторски права в областта на създаване и разпространение на информация; обществени комуникации и информационни науки, отчитайки особеностите на аудиторията и потребителите на съдържание. Стремежът е да се отговори на новата пазарна среда на труда, характеризираща се със засилена дифузия на знания, нови компетенции и обявяването на нови работни места. Бързото развитие на комуникационните технологии и обединяването на различни индустрии (медии, аудиовизия, дигитални и мобилни комуникации) водят до развитие на пазара и нови по своята същност изисквания към обявените на пазара работни позиции.
Образователната услуга, предоставена чрез тази специалност, е съгласувана с редица международни документи и класификации (напр. Международната стандартна класификация на образованието – области на образованието (ISCED F-2013))и гарантира нейната ефективност като образователни цели и професионална реализация. Международната стандартна класификация на образованието.
Съгласно Националната квалификационна рамка на Република България специалността принадлежи към образователно-квалификационно подниво 6Б. бакалавър което съответства на Първи цикъл в Квалификационната рамка на Европейското пространство за висше образование
Обучение (знания и умения, необходими за успешна професионална дейност; общо теоретична и специална подготовка и др.)
Целта на обучението е да подготви висококвалифицирани специалисти по стратегическо управление на комуникациите (комуникационен мениджмънт) - управление на комуникационни кампании, към определени потребителски групи. Студентите придобиват умения за използването на спецификата на различни дигитални информационни и комуникационни платформи, както и умения да създават и управляват информационно и медийно съдържание.
Създаването и разпространението на медийно съдържание обикновено е част от стратегическите приоритети на фирмите и организациите, медийните корпорации, държавните институции, новосъздадени компании и др. Тази дейност е част от задълженията на средния и висшия мениджмънт на фирмите и организациите. Търсят се специалисти със съответните знания и умения в областта на комуникационния мениджмънт, които да участват в изработването на комуникационни стратегии, да създават и управляват информация и медийно съдържание. Обучението включва и дисциплини, които да позволят на специалистите, дипломирали се в тази специалност, да имат разнообразни познания и висока обща култура, както и доказани комуникативни умения, приспособими към спецификата на общуването в различни социални сфери.
Общотеоретична подготовка
Специалността изисква обучение по теория и методика на комуникациите (медийна и информационна грамотност, убеждаване и социално влияние, стратегически комуникации и управление на съдържанието и др.), теория и основни знания в общото и специалното право, икономиката и финансите, теория и методика на различни полета от информационните и медийни науки (комуникационен дизайн, управление на съдържание и копирайтинг и др.).
Специална подготовка
Учебните дисциплини подготвят бъдещия комуникационен мениджър в контекста на световните тенденции за създаване на информация, аудиовизуални продукти и медийно съдържание, за работа в дигитална среда, за повишаване на дигиталната и информационната грамотност, за създаване на комуникационни стратегии, работа с факти и данни в дигитална среда, изграждане на имидж и др.
Знания
Студентите ще получат специализирани и систематизирани знания за медии и комуникации, управление и финансиране на комуникационни кампании, извършване на критичен анализ в областта на обществените комуникации и информационни науки.
2. Професионални компетенции
Обучаваният ще притежава уменията на комуникационния мениджър: да създава комуникационна стратегия; да осъществява гъвкавост при вземане на решения спрямо динамична и сложна комуникационна среда; да се справя със скоростта и обема на информационните потоци; да умее да използва големи данни и алгоритми за комуникация; да комуникира и балансира процеси на управлението; ще има компетентност за участие в екипи, вземащи управленски решения; ще може да работи с управлението на съдържание и профили в социалните мрежи; ще има основни икономически и правни познания за създаване и управление на информация; ще може да създава информационно и медийно съдържание, както и да анализира социологическите данни за медийния пазар и др.
3. Професионална реализация
Позициите, които завършилите специалността могат да заемат, са: комуникационни специалисти; мениджъри по стратегически комуникации, по политически и международни комуникации; управленски позиции в бизнеса със съдържание; създатели на бази от данни, метаданни и информационни платформи; консултанти на комуникационни политики и стратегии; експерти по комуникационно планиране. Бакалавърът по комуникационен мениджмънт е подготвен за реализация в средните и висши нива на комуникациите и управлението на съдържание в различни организации.
Завършилият специалността може да продължи обучението си в образователно-квалификационна степен „магистър” в университети у нас и в чужбина.
Education
Целта на обучението е да подготви висококвалифицирани специалисти по стратегическо управление на комуникациите (комуникационен мениджмънт) - управление на комуникационни кампании, към определени потребителски групи. Студентите придобиват умения за използването на спецификата на различни дигитални информационни и комуникационни платформи, както и умения да създават и управляват информационно и медийно съдържание.
Създаването и разпространението на медийно съдържание обикновено е част от стратегическите приоритети на фирмите и организациите, медийните корпорации, държавните институции, новосъздадени компании и др. Тази дейност е част от задълженията на средния и висшия мениджмънт на фирмите и организациите. Търсят се специалисти със съответните знания и умения в областта на комуникационния мениджмънт, които да участват в изработването на комуникационни стратегии, да създават и управляват информация и медийно съдържание. Обучението включва и дисциплини, които да позволят на специалистите, дипломирали се в тази специалност, да имат разнообразни познания и висока обща култура, както и доказани комуникативни умения, приспособими към спецификата на общуването в различни социални сфери.
Общотеоретична подготовка
Специалността изисква обучение по теория и методика на комуникациите (медийна и информационна грамотност, убеждаване и социално влияние, стратегически комуникации и управление на съдържанието и др.), теория и основни знания в общото и специалното право, икономиката и финансите, теория и методика на различни полета от информационните и медийни науки (комуникационен дизайн, управление на съдържание и копирайтинг и др.).
Специална подготовка
Учебните дисциплини подготвят бъдещия комуникационен мениджър в контекста на световните тенденции за създаване на информация, аудиовизуални продукти и медийно съдържание, за работа в дигитална среда, за повишаване на дигиталната и информационната грамотност, за създаване на комуникационни стратегии, работа с факти и данни в дигитална среда, изграждане на имидж и др.
Знания
Студентите ще получат специализирани и систематизирани знания за медии и комуникации, управление и финансиране на комуникационни кампании, извършване на критичен анализ в областта на обществените комуникации и информационни науки.
Професионални компетенции
Обучаваният ще притежава уменията на комуникационния мениджър: да създава комуникационна стратегия; да осъществява гъвкавост при вземане на решения спрямо динамична и сложна комуникационна среда; да се справя със скоростта и обема на информационните потоци; да умее да използва големи данни и алгоритми за комуникация; да комуникира и балансира процеси на управлението; ще има компетентност за участие в екипи, вземащи управленски решения; ще може да работи с управлението на съдържание и профили в социалните мрежи; ще има основни икономически и правни познания за създаване и управление на информация; ще може да създава информационно и медийно съдържание, както и да анализира социологическите данни за медийния пазар и др.
Educational goals
Образователната услуга, предоставена чрез тази специалност, е съгласувана с редица международни документи и класификации (напр. Международната стандартна класификация на образованието – области на образованието (ISCED F-2013))и гарантира нейната ефективност като образователни цели и професионална реализация. Международната стандартна класификация на образованието.
Съгласно Националната квалификационна рамка на Република България специалността принадлежи към образователно-квалификационно подниво 6Б. бакалавър което съответства на Първи цикъл в Квалификационната рамка на Европейското пространство за висше образование
Focus
„Комуникационен мениджмънт” е специалност, даваща знания и умения на студентите от бакалавърска степен на обучение в областта на комуникациите, журналистиката, аудиовизията медиите. Студентите изучават и стопански науки, в областта на управление на организациите, създаващи информационно и медийно съдържание; юридически науки и авторски права в областта на създаване и разпространение на информация; обществени комуникации и информационни науки, отчитайки особеностите на аудиторията и потребителите на съдържание. Стремежът е да се отговори на новата пазарна среда на труда, характеризираща се със засилена дифузия на знания, нови компетенции и обявяването на нови работни места. Бързото развитие на комуникационните технологии и обединяването на различни индустрии (медии, аудиовизия, дигитални и мобилни комуникации) водят до развитие на пазара и нови по своята същност изисквания към обявените на пазара работни позиции.
Realization
Позициите, които завършилите специалността могат да заемат, са: комуникационни специалисти; мениджъри по стратегически комуникации, по политически и международни комуникации; управленски позиции в бизнеса със съдържание; създатели на бази от данни, метаданни и информационни платформи; консултанти на комуникационни политики и стратегии; експерти по комуникационно планиране. Бакалавърът по комуникационен мениджмънт е подготвен за реализация в средните и висши нива на комуникациите и управлението на съдържание в различни организации.
Завършилият специалността може да продължи обучението си в образователно-квалификационна степен „магистър” в университети у нас и в чужбина.