Кандидатмагистърска кампания 2025/2026 г.
От 21 юли до 24 септември ще продължи тази година кандидатмагистърската кампания на Факултета по журналистика и масова комуникация за улеснение на кандидатите. Факултетът предлага обучение по акредитирани магистърски програми в следните специалности:
За учебната 2025/2026 г. (програми, започващи от зимния семестър)
Подаване на документи за кандидатстване, чрез електронната система на факултета:*
от 21 юли до 24 септември 2025 г.
- Digital Media and Communication (in English) – full-time (виж повече)
- Digital Media and Communication (in English) – part-time (виж повече)
- Журналистика и медии (виж повече)
- Медиен дизайн (виж повече)
- Продуцентство и креативна индустрия (виж повече)
- Международна журналистика (виж повече)
- Вътрешнополитическа журналистика (виж повече)
- Дигитални медии и видеоигри (виж повече)
- Спортна журналистика (виж повече)
- Реклама и публична комуникация (виж повече)
- Връзки с обществеността (виж повече)
- Професионален копирайтинг (виж повече)
- Традиционно и дигитално публикуване (виж повече)
- Бранд комуникация (виж повече)
- Комуникация на дипломацията (виж повече)
За учебната 2025/2026 г. (програми, започващи от летния семестър)
Подаване на документи за кандидатстване, чрез електронната система на факултета:*
от 19 до 30 януари 2026 г.
За допълнителна информация:Тел: 02/9308 409
Имейл: hvladova@uni-sofia.bg
(през месец август информация ще можете да получите само по имейл)
Кандидатите подават документи за кандидатстване чрез електронната система на факултета. Достъпът до електронната система изисква регистрация на кандидатите чрез валидни лични данни и валиден адрес на електронната поща.
При кандидатстване кандидатите прикачват електронно копия на изискуемите документи.
Плащането на таксата се извършва в електронната система само по указаните в нея начини и налични варианти за внасяне на таксата.
За успешно завършена регистрация се счита такава, при която системата генерира входящ номер. Регистрацията се счита за валидна и се добива право на участие в класиране след одобрение на направения от кандидата запис с прикачени документи и получен входящ номер на регистрацията.
Електронната система ще бъде активна от 21.07.2025 г. на адрес: https://fjmc.kmk.uni-sofia.bg
(Документите, подадени през месец август, ще бъдат обработени в началото на септември)
Необходимите документи за кандидатстване са:
1. Заявление за кандидатстване, попълнено в електронната система. Подадените документи важат едновременно за избраните магистърски програми в рамките на един факултет, ако са точно попълнени и кандидатът отговаря на поставените условия.
2. Сканирано копие на дипломата за завършено висше образование.
- В случай че издаването на дипломата за висше образование е предстоящо, кандидатът подава сканирано копие на академична справка (или нотариално заверено копие), в която да са отразени средният успех от семестриалните изпити с хорариума на часовете по отделните дисциплини и успехът от държавните изпити;
- За кандидати, завършили Софийския университет „Св. Климент Охридски“, на които издаването на дипломата за висше образование е предстоящо, се допуска да представят уверение или работен вариант на приложението на дипломата, издадени от отдел „Студенти“ към факултета;
- Лица, придобили в чужбина образователно-квалификационна степен на висше образование, признато по законодателството на съответната държава, могат да кандидатстват за обучение в магистърската степен, след като са преминали процедура по признаване на образованието от Софийския университет, като прилагат служебната бележка или заповедта за признаване. Кандидати, непреминали процедурата, не се допускат до участие в конкурса.
3. Платена такса за участие в класирането – таксата за един изпит е в размер на 50 лв. и по 50 лв. за всеки следващ изпит. Такса в размер на един изпит заплащат и кандидатстващите без конкурсен изпит.
От такса за кандидатстване се освобождават: кръгли сираци (до 26-годишна възраст); лица с трайни увреждания и намалена работоспособност 70 и над 70 на сто; лица, които са военноинвалиди и военнопострадали; лица, които към момента на навършване на пълнолетие са с предприета мярка за закрила по реда на Закона за закрила на детето – настаняване в приемно семейство, социална услуга от резидентен тип или специализирана институция, и родители с три и повече деца. Всеки конкретен случай се удостоверява със съответен документ.
Внесена такса за участие в конкурса не се възстановява.
При регистрация, посочените в точка 3 документи се прикачват по указания в електронната система начин.
Не се приемат документи, изпратени по пощата или по електронна поща.
Необходими документи за записване:
- студентска книжка
- платена такса за първи семестър с банков превод по сметката на СУ “Свети Климент Охридски”
- 1 снимка – паспортен формат
- копие на дипломата за завършено средно образование